Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi
Kişisel verileriniz, Şirketimiz tarafından sunulan hizmetlerinden yararlanmanız ve memnuniyetinizin sağlanması kapsamında yukarıda yer verilen Amaçlar’la fiziki ortamda bayilerimiz ve elektronik ortamda internet sitemiz, e-posta, mobil uygulamalar, çağrı merkezi, şikayet bildirim platformları ve sosyal medya kanallarından bizimle temas kurduğunuz kanal üzerinden Şirketimiz tarafından toplanmaktadır.
 
Kişisel verileriniz aşağıdaki amaçlarla ve hukuki sebepler ile Şirketimiz tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartlarına dayalı olarak toplanmakta ve işlenmektedir.
  Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması ve veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak;
- Sözleşmesel ilişki kapsamındaki yükümlülüklerin gereği gibi ifa edilmesinin sağlanması.
  İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak;
- Müşteri talep ve şikayetlerinin takibi ve yönetimi,
- Müşteri memnuniyeti çalışmalarının yürütülmesi,
- Hukuki süreçlerin yönetimi ve takibi,
- Ürün ve hizmetlerin satış/pazarlama süreçlerinin yürütülmesi,
- Finans ve muhasebe süreçlerinin yürütülmesi,
  Açık rızanızın varlığı halinde ise,
- Şirketimiz ile paylaşmış olduğunuz iletişim bilgilerinize reklam, promosyon, kampanya ve benzeri ticari elektronik ileti gönderilmesi.
Kişisel Veri Sahibinin Kanun’un 11. Maddesinde Sayılan Hakları
Kişisel veri sahibi olarak Kanun’un 11. maddesi uyarınca aşağıdaki haklara sahip olduğunuzu bildiririz:
- Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
- Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
- Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
- Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
- Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda ve kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde yapılan işlemlerin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- İşlenen verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
- Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması halinde zararın giderilmesini talep etme.
Yukarıda sıralanan haklarınıza yönelik başvurularınızı,
[www.turktraktor.com.tr] adresinden ulaşabileceğiniz Veri Sahibi Başvuru Formu’nu doldurarak Şirketimize iletebilirsiniz. Talebinizin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvurularınız ücretsiz olarak sonuçlandırılacaktır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre tarafınızdan ücret talep edilebilecektir.
PARO NEDIR?
Paro, duyarlı olduğunuz markaları sizinle buluşturan bir dünyadır. Paro, Parolu kartınızla veya Paro'ya tanımlı cep telefonunuzla yaptığınız alışverişlerde sizi tanır ve ihtiyacınıza yönelik kampanya ve indirimler sunar. Paro’ya üye olarak Paro dünyasına katılır, tüm Paro'lu markalardan tek platform üzerinden fayda sağlar ve kampanyalara dahil olursunuz. Paro Programı, tüm Parolu işyerleri aracılığıyla üyelerine çeşitli avantajlar sağlayan bir sadakat platformudur. Paro üyesi olduğunuzda, kişisel verileriniz size faydalar sunmak için diğer Paro markalarıyla da paylaşılır.
PARO ÜYELİĞİ AYDINLATMA METNİ
Paro Programı’nın bir üye işyeri olan Türk Traktör A.Ş. (“Türk Traktör”), veri sorumlusu olarak, satış ve servis noktaları, bayileri, web ve mobil uygulamaları, çağrı merkezi ve diğer tüm kanallarında yaptığınız alışverişler ve verdiğiniz kişisel bilgilerinizi kaydetmekte ve işlemektedir. Paro Programı’nın yöneticisi olan Tanı Pazarlama ve İletişim Hizmetleri A.Ş. (“Tanı”), tüketicilere çeşitli avantaj ve imkanlar sağlayan pazarlama programları oluşturan ve yöneten bir Koç Topluluğu şirketidir. Tanı, veri sorumlusu olarak gerek kendi kanalları, gerek programlara dahil üye işyeri/markaların her türlü kanalı (“Kanallar”) aracılığıyla verilen kişisel ve alışveriş bilgilerinizi kaydetmekte ve işlemektedir. Tanı ve/veya üye şirketler/markalar yine bu üyelik onayında belirtilen benzeri amaçlarla farklı programlar (“Programlar”) devreye alabilir. Paro Programı ve yine Tanı tarafından yönetilen Chippin Platformu gibi bu Programlar’ın amacı, Tanı ve üye markaların genel ve/veya size özel ürün/hizmet önerilerinin, reklam, kampanya ve diğer faydalarının sunulmasıdır.
-
Programlar dahilinde toplanan verileriniz ve toplama yöntemleri nelerdir?
Toplanan veriler, Tanı’ya ve Programlar’a dahil markaların/şirketlerin mağaza, istasyon, çağrı merkezi, web sitesi, mobil uygulama, IOT cihazları ve diğer her türlü kanalına vermiş olduğunuz ad, soyad, doğum tarihi, telefon, e-posta, adres, plaka, anketlere verdiğiniz cevaplar, ziyaret ettiğiniz mağazalar, alışveriş detayınız, mobil uygulamalar ve IOT cihazlarınız aracılığıyla verdiğiniz lokasyon bilgileriniz, web siteleri ve mobil uygulamalar üzerindeki gezinme hareketleriniz ile davranış bilgileriniz (site/mobil uygulama üzerindeki hareketler, incelenen, sepete atılan ürün/ler ile siteye hangi sayfadan gelindiği gibi bilgiler), sosyal medya bağlantıları ile üyelik gerçekleştirmeniz halinde bu yolla alınan veriler, mobil cihazlar üzerinden alınabilecek olan cihaz bilgileri (cihaz tanımlama numarası, işletim sistemi, tarayıcı ismi, cihaz marka/model), çeşitli akıllı ürünler/cihazlar üzerinden ayrıca izin vermeniz halinde alınabilecek olan ürün/cihaz kullanım bilgileri ve burada sayılanlarla sınırlı olmaksızın tüm bu Kanallar aracılığıyla verilen diğer kişisel verilerdir. Toplanan veriler birlikte “Kişisel Veriler” olarak anılacaktır. Kişisel Verilerin İşlenmesi Rıza Beyanı’nı (“Rıza Beyanı”) onayladığınız tarihten önce, Programlar’a dahil markalarda yapmış olduğunuz alışverişlerde bize alışveriş bilgileriniz yanında cep telefonu, plaka gibi tanımlayıcı kişisel verilerinizi vermeniz halinde bu bilgileriniz Programlar kapsamında şifreli olarak tutulacak olup, ancak Rıza Beyanı’na onay verdiğiniz tarihten itibaren, daha önce vermiş olduğunuz bu kişisel veriler ve alışveriş bilgileriniz de geriye dönük olarak açılacak ve Kişisel Verileriniz ile eşleşmiş olarak Programlar kapsamında ve işbu Aydınlatma Metni çerçevesinde işlenecektir. Aynı durum Paro özellikli kartlarınız için de geçerli olacak, Rıza Beyanı’ndan önce kartınız ile alışveriş yapmanız halinde Rıza Beyanı’na onay verdikten sonra kart ve alışveriş bilgileriniz de Kişisel Verileriniz ile eşleşerek işlenmeye devam edilecektir.
-
Kişisel Veriler hangi amaçla işlenmektedir?
Kanallardan toplanan Kişisel Veriler Tanı’ya aktarılır. Tanı, Programların sahibi olarak bu Kişisel Verileri kendi işleyebileceği gibi, işleyerek veya işlemeksizin üye markalara da aktarabilir. Kişisel Veriler, Tanı ve/veya Programlara üye şirketler/ markalar tarafından analiz edilerek Tanı, üye markalar ve/veya Program kapsamında işbirliği yapılacak firmaların genel ve/veya size özel ürün/hizmet önerilerinin, reklam, kampanya ve diğer faydaların sunulması, çeşitli platformlar üzerinden hedefli reklam gösterilmesi, vermiş olduğunuz iletişim bilgileriniz kullanılarak kısa mesaj, elektronik posta gönderilmesi, arama gerçekleştirilmesi ve benzeri yollarla tarafınızla iletişime geçilmesi, ticari elektronik ileti gönderilebilmesi, posta iletilmesi, anket ve telesatış uygulamaları, alışveriş verileriniz dahil bilgilerinizin analiz edilmesi, raporlanması, istatistiki analizler yapılması ve diğer benzeri pazarlama amaçları için işlenebilir. Yine bu amaçlarla işlenmek üzere Kişisel Veriler, kişisel veri konusunda işbirliği yapılacak şirketlere aktarılarak (bu şirketler Programlara üye olmayabilir) ve bu şirketlerde yer alan kişisel verileriniz tarafımıza aktarılarak, bu veriler birleştirilebilir, birleştirilen ve aktarılan veriler üzerinden hem Tanı ve Program Ortakları hem verinin aktarıldığı şirket tarafından işbu Aydınlatma Metni’nde belirtilen amaçlarla Kişisel Verileriniz işlenebilir ve birleştirilen Kişisel Veriler yine bu amaçlarla işlenmek üzere Taraflara aktarılabilir. Kişisel Veriler gerekli güvenlik önlemlerinin alınması ile bu Aydınlatma Metni’nde bahsedilen amaçların gerçekleştirilmesi için yurtiçinde tutulabileceği gibi yurtdışına da aktarılabilecektir.
-
Kişisel Veriler kimlere ve hangi amaçla aktarılabilir?
Kişisel Veriler, yukarıda belirtilen kapsamda işlenmek üzere veya işlenmiş hali ile Tanı’ya, Programlara dahil markalar ile bayi, acente ve franchise’larına, veri işbirliği yapılacak şirketlere, Koç Topluluğu’na dahil şirketlere, altyapı sağlayıcıları ve hizmet alınan 3. kişilere (gönderi şirketi, çağrı merkezi, danışmanlar gibi) ile sosyal medya hesaplarınız üzerinden tarafınıza hedefli reklam gösterimi yapılması amacıyla sosyal medya platformlarına ve ileride ortaya çıkabilecek diğer iletişim kanallarına aktarılabilir. Paro Programı’na dahil markalar Altunbilekler Ltd. Şti, Arçelik Pazarlama A.Ş. (Arçelik, Beko), Aygaz A.Ş. (Aygaz, Mogaz, Pürsu), Divan Turizm A.Ş., Ford A.Ş., Koçtaş A.Ş., Opet A.Ş., Otokoç A.Ş. (Avis, Otokoç), Öztaner Ltd. Şti (Özhan Market), Retail Two Ltd. Şti. (Forever New), RMK Classic Giyim A.Ş. (Brooks Brothers, Edwards), Setur A.Ş., Yapı ve Kredi Bankası A.Ş., Yurtiçi Kargo A.Ş. ve 1tıkla2kazan’dır. Programlara dahil olan markalar değişkendir. Markaların güncel listesi için lütfen www.paro.com.tr adresini ziyaret ediniz. Yapı ve Kredi Bankası A.Ş.’nin web sitesi ve mobil uygulamaları üzerinden yapılacak uygulama, Kişisel Verilerinizi içermemek üzere, Siteler üzerindeki gezinme bilgilerinizin paylaşımı şeklinde olacaktır.
-
Kişisel Veri işlemenin hukuki sebebi nedir?
Kişisel Verileriniz, Paro üyeliğinden faydalandırılmanız amacıyla açık rızanıza dayalı olarak işlenmektedir.
-
Kişisel Veri işlemenin hukuki sebebi nedir?
Kişisel Verileriniz, Programlar ve Tanı tarafından benzer amaçla oluşturulmuş tüm diğer programlar ve markalar tarafından, bu markaların üyeliği ile Programların devamı süresince ve sonrasında da, aksi tarafınızca açıkça belirtilmediği sürece işlenmeye devam edilecektir. Kişisel Verilerinizin silinmesi talebinizin bulunması halinde dahi Kişisel Verilerinizin açık rızaya tabi amaçlar için kullanımı sonlandırılacak, ancak Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 5. ve 6. maddelerindeki amaçlarla işlenmeye devam edilecektir.
-
Kişisel Verilerinizin işlenmesi ile ilgili haklarınız nelerdir?
Bu Aydınlatma Metni’nde belirtilen taraflarca kişisel bilgilerinizin işlenip işlenmediğini, işlenmişse buna ilişkin bilgileri, işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını, yurtiçinde veya yurtdışında verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, eksik veya yanlış olması hâlinde verilerin düzeltilmesini, ilgili mevzuatta öngörülen koşullar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini, düzeltme/silme/yok etme işlemlerinin verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme; işlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız halinde zararın giderilmesini Tanı için www.paro.com.tr adresinde, www.newholland.com.tr adresinde yer alan Başvuru Formu’nda belirtilen yöntemlerle talep etme hakkınız bulunmaktadır.
Paro Program Koşulları
-
Paro Üyesi’nin (“Üye”), Paro Programı’ndan faydalanması ve kazandığı puanları kullanabilmesi için Paro Üyeliği Aydınlatma Metni ve Rıza Beyanı’na onay vermesi ve cep telefonu numarası ile kayıt gerçekleştirmesi gerekmektedir. Üye, kendisine verilen kart ve numarasını, kullanıcı adı ve/veya şifreyi başkasına vermemeyi, kullandırmamayı, bunların saklanmasından sorumlu olduğunu; ayrıca cep telefonu numarasının değişmesi, hattın kapatılması veya devredilmesi halinde 4447276 Paro Danışma Hattı’na bildirmeyi, kartın veya cep telefonunun, Üye veya başkası tarafından kötüye kullanıldığı, Programlar’ın suistimal edildiği tespit edilirse, üyeliğe ilişkin her türlü hak ve kazanımların geri alınacağını, diğer tedbirlerin uygulanabileceğini kabul ve taahhüt eder. Gerekli bildirimin yapılmaması halinde, hattın başkasına devredilmesi nedeniyle cep telefonu numarasına tanımlı puanların harcanmasından Tanı veya diğer Program Ortakları sorumlu tutulamayacaktır. Üye bu konuda doğabilecek ihtilaflardan Tanı ve Program Ortakları’nın sorumlu olmadığını, üyelik kartını, kart numarasını veya cep telefonunu başkasına vermemeyi, verdiği takdirde tüm sorumluluğun kendisinde olduğunu ve kazanmış olduğu puanlar dahil, üzerindeki tüm haklarını kaybedeceğini kabul eder. Üye, üyelik kartının veya cep telefonunun kaybolması, çalınması halinde, bu durumu çağrı merkezine bildirecektir. Bildirim yapılıncaya kadar doğabilecek her türlü zarardan Üye sorumludur. Bu maddedeki koşullar Programlar’da kullanılan kart harici tüm araçlar için de geçerli olacaktır.
-
Her Program Ortağı’nda Paro Programı koşulları, faydaları farklı olabilir ve değişebilir. Tanı, kişisel verilerin kullanım amacına yönelik hususlar hariç, önceden bildirmeden, Paro Programı şartlarını değiştirebilir, programı durdurabilir, üyeliği iptal edebilir, üyeliğe ilişkin aidat alabilir. Yıl içinde kazanılan puanlar, takip eden yılın 31 Ocak günü sıfırlanabilir. Geçerli koşullar Paro Programı’nın iletişim kanallarından öğrenilebilir. Kendileri tarafından Üye’ye satılmamış olan malların ayıbından, sistemin üzerinde çalıştığı elektronik altyapıdaki arızalar nedeniyle geç veya yanlış alınan duyuru, promosyon, puanlar vb.’den, çeşitli nedenlerle promosyon, puan gibi imkânların Üye’ye sağlanamamasından dolayı oluşabilecek ihtilaflardan Tanı ve Program Ortakları hiçbir şekilde sorumlu tutulmayacaktır. Bu maddedeki koşullar devreye alınacak diğer programlar için de geçerli olacaktır.
-
Tanı veya Üye, 1 hafta önceden bildirimde bulunmak kaydıyla, her zaman ve bir sebep göstermeye gerek olmaksızın üyeliği sona erdirebilirler. Bu durumda 1 hafta içinde üyelik sona erer. Üye, kazandığı haklarından, geçerli koşullar dahilinde, üyelik sona erme tarihine kadar yararlanabilecektir. Üyelik sona erdiğinde kartta biriken puanlar ve Üye’ye kazandırılan haklar Tanı tarafından silinecek ve geri alınacaktır. Üye, Tanı’ya ve diğer Program Ortaklarına bu form ile açıklanan ve sair şekilde açıklanacak ve açıklanmış bilgilerinin doğruluğunu, bunlarda değişiklik olması halinde güncelleyeceğini, uyuşmazlık halinde Tanı ve Program Ortaklarının defter ve her türlü kayıtlarının kesin delil sayılacağını, aksi Tanı ve Program ortağı şirket tarafından düzenlenmediği ve duyurulmadığı sürece, Paro Programı’na 18 yaşın üzerinde Türkiye’de yaşayan gerçek kişilerin üye olabileceğini, tüzel kişilerin de Tanı kararı ile Program’a dahil edilebileceğini kabul eder.
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ RIZA BEYANI
Paro Üyeliği Aydınlatma Metni’nin (a) bendinde belirtilen Kişisel Verilerimin (b) bendinde belirtilen amaçlarla işlenmesini, (c) bendinde belirtilen amaçlarla yine (c) bendinde belirtilen kişilere aktarılmasını kabul ediyorum.